понедельник, 27 января 2014 г.

СПІЛЬНІ ПРИНЦИПИ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОШУКУ ІНФОРМАЦІЇ У МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ

Інтернет – це є міжнародна комп'ютерна «мережу мереж», з'єднує друг з одним найрізноманітніших користувачів і діюча з урахуванням співробітництва. Основними споживачами інтернетівських послуг є державні організації, бібліотеки, навчальними закладами, корпорації, лікарні, приватні осіб тощо. З допомогою Інтернету можна було одержати доступом до самої різноманітної інформації, що включає у собі бібліотечні каталоги; промови світових лідерів; наукові праці; повні тексти книжок, журналів і з газетних статей; програми коледжів, рецепти, гри; радіопередачі, фільми, медичні довідники; рішення Верховним судом; електронні дискусійні групи; законодавство, урядові документи; програмне забезпечення комп'ютерів; слова пісень; календарі спортивних подій; біографічні довідки; прогноз погоди; фотографії, виготовлені з космосу, і багато іншого.

Нині підключитися до Інтернету можна через телефон, стільниковий зв'язок, супутники зв'язку, кабельне телебачення, радіоканали, спеціальніоптико-волоконние лінії чи електропроводи. Всесвітня мережу є невід'ємною частиною сучасного життя.

Володіє, управляє і контролює Інтернет жодна якась організація, цих функцій виконуються спільні зусилля незалежних мереж. Хоча існує єдиного управління,сети-участники можуть очолюватися керівниками чи президентами. На момент найбільший вплив у майбутнє Internet надає організація з добровільним членством –Интернет-общество, котре за допомогою Інтернет-технології сприяє глобальному обміну інформацією.

Існує велика кількість некомерційних організацій, які забезпечують функціонування Інтернету. Вони розробляють стандарти сприяють досягненню консенсусу. Виділимо основні:

>Интернет-общество (головна організація мережі Internet),

Робоча інженерна група з Інтернету (>IETF) (Удосконалення рівня технологій),

Рада з питань архітектури Інтернету (>IAB) (Стандарти зарубіжної технології),

Корпорація Інтернет по виділеним іменам і номерам (ICANN) (Керує системою назви доменів і присвоєння протокольних номерів у Інтернеті),

Робоча дослідницька група з Інтернету (>IRTF) (Дослідження у сфері майбутнього Інтернету),

>VeriSign (у минулому Network Solutions) (перший реєстратор доменів і з сьогодні менеджер центральної бази даних) і акредитовані реєстратори .

Internet складається з величезної кількості корпоративних, урядових, наукових кадрів і домашніх комп'ютерних мереж. Завдяки протоколу IP (InternetProtocol), і навіть принципу маршрутизації пакетів даних можна було об'єднання мереж різної архітектури та топології.

Протокол IP спеціально створювавсяагностическим щодо фізичних каналів зв'язку. Це означає, будь-яка мережу (система) передачі цифрових даних, бездротовий чи дротова, на яку є стандартинкапсуляции у неїIP-пакетов, він може передавати трафік Інтернету.Агностицизм протоколу IP означає і те, що маршрутизатор чи комп'ютер повинен мати інформацію про типі мереж, до яких вінприсоединен, і навіть уміти працювати з цими мережами; але з зобов'язаний (найчастіше неспроможна) знати, які усе ж мережі перебувають поза маршрутизаторами.

На стиках мереж спеціальні маршрутизатори (апаратні чи програмні) здійснюють автоматичну сортування, і навітьперенаправляют пакети даних, залежно від IP-адрес користувачів, які отримують ці пакети. У всесвітньому масштабі протокол IP утворює єдине адресне простір, однак той водночас кожна окрема мережу може мати власним адреснимподпространством, яке з класу мережі.Маршрутизаторам така організація IP-адрес допомагає виявити подальше напрям кожному пакету даних. Через війну між окремими мережами Інтернету не виникають конфлікти, а дані безперешкодно і передаються із електромережі до мережі.

Усе це лише основні засади функціонування Інтернету, а крім того є багато різних тонкощів.

Ця робота допоможе розібратися в усьому цьому, оскільки її мета залежить від ознайомлення з Інтернетом і освоєнні його основних принципів, і особливостей функціонування.

З цього визначено основні завдання:

1) ознайомитися з всесвітньої комп'ютерної мережею Інтернет, і які у ній технологіями;

2) освоїти прийоми ефективного пошуку необхідної інформацією мережевих ресурсах;

3) отримати практичного досвіду пошуку інформації з заданої темі;

4) освоїти основи мови HTML й ефективні методи створення Web- документів;

5) отримати практичного досвіду створення Web- сторінок з урахуванням знайдених мережі документів;

6) отримати глибоку теоретичну і практичну підготовку за фахом з урахуванням самостійного вивчення і узагальнення наукової, навчальної літератури та тих нормативних документів, і навіть формування умінь і навиків для роботи у мережі.


1. СПІЛЬНІ ПРИНЦИПИ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОШУКУ ІНФОРМАЦІЇ У МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ



1.1 Пошук інформацією Інтернет зі допомогою інформаційно-пошукових систем

Кожен користувач мережі Internet може зіштовхуватися з проблемою пошуку інформації. Це то, можливо курсова робота, реферат чи кулінарні рецепти, пошук такий інформації залежить уміння користувача шукати і визначити потрібні дані, що в результаті може становити від п'ятьох хвилин за кілька годин. І тут допомагають різноманітні каталоги, пошукові машини та бази знань.

>Информационно-поисковие системи є функціональну систему, що призначалася для збереження і пошуку інформації.

Пошук інформації - це процесотискивания в масиві документів, відповідних що надійшов запиту.

Системи бувають фактографічні і документальні.Фактографические системи – це такі, які у у відповідь конкретні запити щодо даних видають конкретні відповіді, містять лише справді запитувані дані і факти. А документальні системи у відповідь запити видають добірки документів.

>Информационно-поисковие системи необхідно відрізняти не від системи пошуку даних (базами даних), які проводять пошук і освоєння видачу користувачеві фактичних значень даних в буквеної або цифровий формі. Пошук даних - це окреме питання пошуку документів, у якому "документами" є окремі значення показників чи текстові фрагменти. У системах пошуку даних інформація представляється як таблиць. Фактично пошук даних зводитися до перегляду таблиць і вибору потрібних значень відповідно до заданими критеріями пошуку, створених з допомогою спеціального формалізованого мови запитів (наприклад,SQL -StructuredQueryLanguage).

У інформаційно-пошукових системах мову запитів менш формалізований, у ньому визначено лише операції, з допомогою яких можуть зв'язуватися між собою ключове слово, які у запиті.

Автоматизована інформаційно-пошукова система (>АИПС) є складною інформаційної системою, що включає інформаційну базу, лінгвістичні, математичні і технічні компоненти.

>Элементами інформаційно-пошукові системи є:

> масив документів (текстів, записів), які у ролі об'єкта пошуку;

>информационно-поисковий мову (>ИПЯ) - штучний мову, готовий до описи забезпечення і форми документів і майже (чи) запитів реалізації пошуку;

> правила індексування (алгоритми, методи), сповідуючи які виробляється опис засобамиИПЯ документів і майже запитів. Через війну індексування документа виходить пошуковий образ документа (ПІД), а прииндексировании запиту - пошукові розпорядження (ПП);

> правила (алгоритми, методи) пошуку документів, відповідних запиту, які задаються як критерію відповідності (критерію видачі);

> технічні засоби, з допомогою яких реалізуєтьсяИПС, тобто. здійснюють збереження і пошук інформації;

> обслуга -индексатори і технічні працівники, щоб забезпечити обробку та введення до системи документів, і навіть оператори інформаційно-пошукової системи, що виробляють пошук інформації та видачу її споживачеві (як оператор може і сам споживач інформації).

>Информационно-поисковий мову, правила індексування й пошуку залежить від складу і тематики документів.

Усі елементи інформаційно-пошукові системи можна розділити на дві основні складові:

семантичні кошти -ИПЯ, методи індексування й пошуку;

матеріальні складові (масиви документів, технічні засоби, персонал).

Сукупністьинформационно-поискового мови, методів індексування й пошуку теоретично інформаційно-пошукових систем називається абстрактної інформаційно-пошукової системою. З допомогою семантичних коштів інформаційно-пошукові системи здійснює смислові операції обробки документів, запитів і відбір документів, які підлягають видачі.

Найвідомішими пошуковими системами в Internet є:all.by,come.to/belarus,rambler,aport,yandex,yahoo.com,uk.altavista.com.

>Поисковая машинаЯндекс є найкращим пошукової машиною у російському Інтернеті. Її база даних містить щонайменше 200 000 серверів і по 30 мільйонів документів, на перегляд яких пошукова машина витрачає максимум кількох секунд.

Пошук інформації виробляється так: вводять у спеціальне вікно введення ключовим словом. Потім праворуч від вікна введеннянажимается кнопка "Знайти".Ранжированние за значимістю результати пошуку з'являються у протягом кількох секунд. На початку списку розміщуються найважливіші документи. Ранг знайденого документа залежить від того, де документа перебуває ключовим словом. Найважливішим місцем документа є заголовок документа. На визначення рангу впливає кількість згадувань ключового слова (число згадувань більше – ранг вище).

Отже, сайти, розташовані перші списку, є головними ні з погляду змісту, а, по кількості згадувань ключового слова. Тому користувачеві рекомендується не обмежуватися переглядом перших запропонованих пошукової машиною сайтів. До того ж пошукова машина дає можливість оцінити змістовну частина сайту по короткому його опису, розміщеному під адресою сайту.

Але йранжированний перелік документів, запропонованих пошукової машиною на запит користувача і введеного їм ключового слова, може дуже широким. У зв'язку з цим, як та інших потужних пошукових машинах, вЯндекс надано можливість у перших списках, вибрати документи, які найповніше відбивають мета пошуку.

>AltaVista найкраще пошукових інструментом у мережі Інтернет. Цю базу даних містить понад 100 мільйонів веб-сторінок, перегляд яких може обіймати свою лічені секунди.

Пошук інформації виробляється введенням ключового слова до спеціального полі, і активізацією кнопки "Search" (анг., "Пошук"), праворуч від поля. Результати пошуку видаються протягом кількох секунд.Разграниченние за значимістю: найважливіші документи розміщені на початку списку.

>AltaVista також має можливість обмеження результатів пошуку певним мовою, а ще через опцію "Advanced" (Додатково) знайти сторінки, створені в задані тимчасові проміжки (роки, місяці тощо.).

Спеціально призначена синтаксична пошукова функція ">Relatedpages" пошукової машиниAltaVista дає можливість як пошуку зображень і картинок, а й інформації звеб-страницам зі схожою інформацією.


1.2 Пошук інформацією Інтернет зі допомогою каталогів

Каталог - це з, структуровані на теми. Найчастіше побудовано по ієрархічному принципу, тобто. кожен крок пошуку такий вибір підрозділу конкретнішою тематикою шуканої інформації. На основний сторінці пошукового каталогу розташований скорочений список великих тематичних категорій. Кожна запис у списку категорій – це гіперпосилання. Щигля за нею відкриває таку сторінку пошукового каталогу, у якому дана тема представлена докладніше.

Пошук необхідної інформацією каталозі дуже зручний й проводиться у вигляді послідовного уточнення тим. Та ж, каталоги підтримують можливість швидкого пошуку певної категорії чи сторінки по ключовим словами з допомогою локальної пошукової машини. База даних посилань (індекс) каталогу практично має обмежений обсяг, заповнюється вручну персоналом каталогу. Існують каталоги, що використовують автоматичне відновлення індексу.

Результат пошуку інформацією каталозі представляється у вигляді списку, що складається з стислого описи (анотації) документів з гіпертекстової посиланням на першоджерело.

Класифікацію каталогів інформаційних ресурсів робити за критеріями:

цільовим призначенням,

характером змісту,

національно-територіальному ознакою,

за сферами їх використання.

Традиційно на головною сторінці каталогу інформаційних ресурсів розміщені базові розділирубрикатора.Рубрикатор має ієрархічну структуру, що дозволяє найточніше класифікувати ресурси з їхньої тематичної спрямованості.

Адреси популярних каталогів:

Зарубіжні каталоги:

Yahoo - >yahoo.com/>Magellan - >mckinley.com/

Російські каталоги:

@>Rus - >atrus/>Weblist - >weblist/

Равлик - >emf.ulstu/metod/ITEK/ulitka

Найбільшим пошукових каталогом світу є каталог Yahoo. Його обслуговують порядку 150 редакторів, та заодно загальний обсягкаталогизированних ресурсів становить трохи понад мільйонWeb-страниц, тобто від десятої частки відсотка від усіх ресурсів WWW.

У першій цій же шпальті Yahoo, забезпечується доступом до двом основним методам роботи з каталогом - пошуку з ключовим словами, і ієрархічному дереву розділів (категорій). Почавши спуск за розділами каталогу помітні, кожен розділ містить точно таку ж полі для введення ключових слів і кнопку Search,запускающую пошук, і навіть стандартну панель заголовка. Кожен розділ може охоплювати у собі як перерахування назв підрозділів, і список посилань шпальти, що стосуються відразу до всього поділу, зі своїми короткими описами.

КаталогMagellan містить інформацію про 80 тисячахWWW-страниц. Але якщо Yahoo як описів ресурсів використовує одну-дві рядки тексту, взяті дедалі частіше з самої сторінки, то співробітники системиMagellan певні зі сторінок,заносимих у тому базі даних, самі пишуть невелику рецензію, і навіть оцінюють якість цього інформаційного ресурсу по п'ятибальною (п'ятизірковій) шкалою.

Існують такі переваги предметних каталогів:

1. Оскільки предметний каталог дозволяє відразу виділяти з величезних ресурсів мережі важливу інформацію, то зникає необхідність ставити вПоисковой Машинівисоко-специфические на допомогу пошуку ключове слово і тим самим, полегшується пошук

2. Організація інформацією вигляді каталогу є звичною, логічно очевидною і для початківця користувача Інтернету служить зручною стартовим майданчиком.

Недоліки предметних каталогів виражаються у наступному:

1. Оскільки каталог формується не автоматично, а авторський колектив, то результаті перелікСайтов іВеб-страниц виявляється менш повним, а матеріали менш свіжими, ніж у аналогічних розділах автоматизованих Пошукових Машин, які працюють у ключовим словами чи фразам.

2. Важливі ресурси можуть бути упущені внаслідок розміщення ресурсу в несподіваному розділі каталогу.

Комментариев нет:

Отправить комментарий